Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIriondo, Iñaki
TitelGraduate labour market outcomes and satisfaction with university education in Spain.
Gefälligkeitsübersetzung: Arbeitsmarktergebnisse von Hochschulabsolventen und Zufriedenheit mit der Hochschulbildung in Spanien.
QuelleIn: PLOS ONE, 17 (2022) Art. e0270643, 28 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1932-6203
DOI10.1371/journal.pone.0270643
SchlagwörterZufriedenheit; Arbeitslosigkeit; Beschäftigung; Spanien; Studium; Auswirkung; Berufsanfänger; Zufriedenheit; Angemessenheit; Lohnhöhe; Überqualifikation; Mismatch; Lohnhöhe; Mismatch; Arbeitslosigkeit; Beschäftigung; Unterqualifikation; Überqualifikation; Studium; Studienwahl; Angemessenheit; Auswirkung; Hochschulabsolvent; Berufsanfänger; Spanien
Abstract"The objective of this paper is to analyze the association between the job placement results of graduates and the satisfaction that, retrospectively, they express about their university education. Despite the fact that, in Spain, 47.0% of the population aged 25 to 34 has a higher education degree, we have little knowledge of the determinants of university student satisfaction. In addition, most studies have focused on evaluating the university experience (teaching activity, study plans, counselling for students, or facilities) and very few of them have taken into account the influence of graduates' labour market outcomes on their satisfaction. This issue is of particular interest in the Spanish case, considering the dysfunctional nature of the youth labor market, which has high rates of overqualification, excessive job turnover and high unemployment. The sources of statistical information used in this work include the first two editions of the "University Graduate Job Placement Survey", carried out by the Spanish National Institute of Statistics (INE) in 2014 and 2019. The methodology used in the empirical work is the propensity score matching estimator. The results of empirical analysis indicate that graduates' job placement difficulties have a significant association with their dissatisfaction with their university experience. In particular, educational mismatch (horizontal and vertical) and, to a lesser extent, unemployment and low wages significantly increase the probability of graduates stating that, if they had to start over, they would not return to university or they would not study the same degree." The study refers to the period 2014-2019. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PLOS ONE" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: