Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGarcía-Peñalvo, Francisco José (Hrsg.); García-Holgado, Alicia (Hrsg.); Dominguez, Angeles (Hrsg.); Pascual, Jimena (Hrsg.)
TitelWomen in STEM in Higher Education.
Good Practices of Attraction, Access and Retainment in Higher Education. 1st ed. 2022.
Gefälligkeitsübersetzung: Frauen in MINT-Fächern in der Hochschulbildung. Bewährte Praktiken für Anziehung, Zugang und Bindung im Hochschulbereich.
QuelleSingapore: Springer Nature (2022), XIV, 197 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture Notes in Educational Technology
BeigabenIllustrationen 36
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-981-19-1552-9
DOI10.1007/978-981-19-1552-9
SchlagwörterFrau; Chile; Frau; Irland; Italien; Spanien; Studium; Universität; Lateinamerika; Hochschulpolitik; Studienberatung; Berufsorientierung; Förderung; Hochschulbildung; Stipendium; Frauenförderung; Frauenförderung; Förderung; Stipendium; Europäische Union; Mentoring; Ingenieurwissenschaft; Gleichstellungspolitik; Beruflicher Aufstieg; Berufsorientierung; Naturwissenschaftlicher Beruf; Hochschulbildung; Studium; Universität; Hochschulpolitik; Studienberatung; Best-Practice-Modell; Geschlechtsspezifik; Mentoring; Europäische Union; Chile; Irland; Italien; Lateinamerika; Spanien
Abstract"This open access book addresses challenges related to women in STEM in higher education, presenting research, experiences, studies, and good practices associated with the engagement, access, and retention of women in the STEM disciplines. It also discusses strategies implemented by universities and policymakers to reduce the existing gender gap in these areas. The chapters provide an overview of implementations in different regions of the world and provide numerous examples that can be transferred to other higher education institutions." (Provided by publisher) Content: A model for bridging the gender gap in STEM in higher education institutions -- A Review of Irish National Strategy for Gender Equality in Higher Education 2010-2021 -- Making and taking leadership in the promotion of gender desegregation in STEM -- Reflections on Selected Gender Equality in STEM Initiatives in an Irish University -- Balance4Better: 'We Are HERe' more than a gender campaign -- Promoting the participation of women in STEM: A methodological view -- Women retention in STEM Higher Education: Systematic Mapping of Gender Issues -- Mentoring of female students in engineering as a way of caring -- Gender perspective in STEM disciplines in Spain universities -- Examples of good practices in Erasmus+ projects that integrate gender and STEM in Higher Education (Verlag).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: