Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMugiyama, Ryota; Toyonaga, Kohei
TitelRole of Cohort Size in Trends in Class and Occupational Returns to Education at First Job: The Case of Japan.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Rolle der Kohortengröße bei der Entwicklung der Klassen- und Berufsrenditen für die Ausbildung am ersten Arbeitsplatz: Der Fall Japan.
QuelleIn: European sociological review, 38 (2022) 2, S. 269-285Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0266-7215; 1468-2672
DOI10.1093/esr/jcab037
SchlagwörterBildungsexpansion; Demografischer Faktor; Bevölkerungsentwicklung; Bildungsökonomie; Japan; Wettbewerb; Berufserfolg; Berufsanfänger; Determinante; Bildungsexpansion; Humankapital; Bildungsökonomie; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Determinante; Bevölkerungsentwicklung; Soziale Schicht; Humankapital; Angebotsstruktur; Wettbewerb; Arbeitskräfteangebot; Berufserfolg; Berufsanfänger; Japan
Abstract"Downward trends in class and occupational returns to education have mainly been attributed to educational expansion via credential inflation. However, despite this rapid educational expansion, trends in returns to education vary across societies. This study proposes that changes in population size can contribute to offsetting the impact of educational expansion, controlling for demand-side factors. Using nationally representative survey data from Japan, we analysed trends in class and occupational returns to education at the first job of individuals born between 1942 and 1986. We found that a smaller cohort size increased the advantage of the highly educated in reaching higher occupational positions and upper service class positions, while a higher university graduation rate decreased this advantage. A counterfactual simulation demonstrated that the fluctuation in returns to education was driven by the pace of educational expansion relative to reductions in cohort size. These findings suggest that declining cohort sizes have counterbalanced credential inflation and caused stable trends in returns to education. We argue that mixed trends in class and occupational returns to education can be explained by the different paces of population change across societies." The study refers to the period 2000-2015. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European sociological review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: