Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBuckner, Elizabeth
TitelDegrees of dignity.
Arab higher education in the global era.
QuelleToronto; Buffalo; London: University of Toronto Press (2022), xii, 251 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4875-2894-9; 1-4875-2895-7; 1-4875-2897-3; 978-1-4875-2894-2; 978-1-4875-2895-9; 978-1-4875-2896-6; 978-1-4875-2897-3
DOI10.3138/9781487546700
SchlagwörterAraber; Bildungsreform; Hochschulreform; Mittlerer Osten; Nordafrika; Studium; Arabische Staaten; Hochschule; Bildungsreform; Hochschulpolitik; Studium; Hochschulpolitik; Hochschulreform; Hochschule; Araber; Arabische Staaten; Mittlerer Osten; Nordafrika
Abstract"Presenting an analysis of higher education in eight countries in the Arab Middle East and North Africa, Degrees of Dignity works to dismantle narratives of crisis and assert approaches to institutional reform. Drawing on policy documents, media narratives, interviews, and personal experiences, Elizabeth Buckner explores how apolitical external reform models become contested and modified by local actors in ways that are simultaneously complicated, surprising, and even inspiring. Degrees of Dignity documents how the global discourses of neoliberalism have legitimized specific policy models for higher education reform in the Arab world, including quality assurance, privatization, and internationalization. Through a multi-level and comparative analysis, this book examines how policy models are implemented, with often complex results, in countries throughout the region. Ultimately, Degrees of Dignity calls on the field of higher education development to rethink current approaches to higher education reform: rather than viewing the Arab world as a site for intervention, it argues that the Arab world can act as a source for insight on resilient higher education systems."--.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: