Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHill, Darryl V.; Hughes, Rodney P.; Lenard, Matthew A.; Liebowitz, David D.; Page, Lindsay C.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelNew Schools and New Classmates.
The Disruption and Peer Group Effects of School Reassignment.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2022), 89 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w30085
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w30085
SchlagwörterBildungsverhalten; Bildungsniveau; Bildungspolitik; Schulpolitik; Allgemein bildende Schule; Schüler; Regierungspolitik; Bildungsinvestition; Arbeitspapier; USA
AbstractPolicy makers periodically consider using student assignment policies to improve educational outcomes by altering the socio-economic and academic skill composition of schools. We exploit the quasi-random reassignment of students across schools in the Wake County Public School System to estimate the academic and behavioral effects of being reassigned to a different school and, separately, of shifts in peer characteristics. We rule out all but substantively small effects of transitioning to a different school as a result of reassignment on test scores, course grades and chronic absenteeism. In contrast, increasing the achievement levels of students' peers improves students' math and ELA test scores but harms their ELA course grades. Test score benefits accrue primarily to students from higher-income families, though students with lower family income or lower prior performance still benefit. Our results suggest that student assignment policies that relocate students to avoid the over-concentration of lower-achieving students or those from lower-income families can accomplish equity goals (despite important caveats), although these reassignments may reduce achievement for students from higher- income backgrounds.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: