Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFögele, Janis
TitelAcquiring powerful thinking through geographical key concepts.
QuelleAus: Brooks, Clare (Hrsg.); Butt, Graham (Hrsg.); Fargher, Mary (Hrsg.): The power of geographical thinking. Cham: Springer (2017) S. 59-74
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInternational perspectives on geographical education
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISSN2367-2773; 2367-2781
ISBN978-3-319-49985-7; 978-3-319-49986-4; 978-3-319-84292-9
DOI10.1007/978-3-319-49986-4_5
SchlagwörterKonzeptionelles Denken; Didaktik; Unterricht; Konzeptentwicklung
AbstractThis chapter explores the key concept approach in geography education, outlining four different concepts of space used in the German educational standards currently applied in state schools. Consideration is given to how teachers use a conceptual approach to enable them to plan lessons which promote geographical thinking and enquiry. Two exemplar exercises are presented which illustrate possibilities for key concept development and opportunities to introduce challenging enquiry to promote powerful thinking - both for geography teachers and for their students. By reporting on the outcomes of a research project into the use of key concepts in geography classes, this chapter reflects on what has been learnt during the training of geography teachers about the practical implementation of key concepts in classrooms. Suggestions are also offered for the development of in-service training concerning geographical concepts. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: