Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaum, Sandy; McPherson, Michael
TitelCan College Level the Playing Field?
Higher Education in an Unequal Society.
QuellePrinceton, NJ: Princeton University Press (2022), 264 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 15; Literaturangaben
ZusatzinformationTitelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN9780691210933
SchlagwörterBildung; Erziehung; Positivismus; Bildungsziel; Bildungsgut; Längsschnittuntersuchung; Chancengleichheit; Sozialer Faktor; Soziale Mobilität; Armut; Auslandsstudium; Besitz; Bewerbung; Bildung; Chancengleichheit; Curriculum; Eigentum; Einkommen; Einkommensverteilung; Erziehung; Finanzierung; Finanzwirtschaft; Hochschulzulassung; Innovation; Kosten; Längsschnittuntersuchung; Partizipation; Schule; Sportler; Steuer; Student; Technologie; Universität; Wirtschaftsplanung; Zeugnis; Grundstudium; Hochschule; Notengebung; Schulleistung; Soziale Mobilität; Unterrichtstechnologie; USA; Weiterbildung; Marktmacht; Unternehmensentwicklung; Steuerfreibetrag; Privatschule; Anreiz; Lebensstandard; Volkszählung; Positivismus; Hochschulabschluss; Akademischer Grad; Berufsprestige; Bildungsinvestition; College; Ethnische Gruppe; Hochschulbildung; Humankapital; Lerngruppe; Philanthropie; Stipendium; Ungleichheit; Unterkunft; Alumne; Bildungsabschluss; Arbeitsökonomie; Bildungsgut; Vernetzung; Nettoeinkommen; Bildungskredit; Stipendium; Schule; Alumne; College; Sekundarbereich; Privatschule; Community College; Bildungsabschluss; Einstufung; Notengebung; Schulleistung; Zeugnis; Curriculum; Lerngruppe; Unterrichtsmedien; Unterrichtstechnologie; Technologie; Philanthropie; Ungleichheit; Armut; Eigentum; Industriestaat; Partizipation; Volkszählung; Humankapital; Bildungsinvestition; Einkommen; Einkommensverteilung; Erwerbstätigkeit; Familieneinkommen; Finanzierung; Finanzwirtschaft; Gehaltsabrechnung; Kosten; Lebensstandard; Marktmacht; Nettoeinkommen; Private Mittel; Steuer; Steuerfreibetrag; Unternehmensentwicklung; Wirtschaftsplanung; Arbeitsökonomie; Berufsprestige; Bewerbung; Hochschulbildung; Staatliche Universität; Universität; Studiengebühren; Hochschulzulassung; Doppelstudium; Grundstudium; Hochschulabschluss; Auslandsstudium; Graduierung; Studiendarlehen; Akademischer Grad; Bachelor-Studiengang; Hochschule; Hochschulsystem; Fortbildung; Weiterbildung; Finanzielle Beihilfe; Abschluss; Anreiz; Besitz; Durchschnitt; Familienstand; Finanzielle Situation; Innovation; Unterkunft; Vernetzung; Ethnische Gruppe; Hochschulabsolvent; Institution; Sozial Benachteiligter; Sportler; Student; New York, N.Y.; USA
AbstractWhy higher education is not a silver bullet for eradicating economic inequality and social injusticeWe often think that a college degree will open doors to opportunity regardless of one's background or upbringing. In this eye-opening book, two of today's leading economists argue that higher education alone cannot overcome the lasting effects of inequality that continue to plague us, and offer sensible solutions for building a more just and equitable society.Sandy Baum and Michael McPherson document the starkly different educational and social environments in which children of different races and economic backgrounds grow up, and explain why social equity requires sustained efforts to provide the broadest possible access to high-quality early childhood and K-12 education. They dismiss panaceas like eliminating college tuition and replacing the classroom experience with online education, revealing why they fail to provide better education for those who need it most, and discuss how wages in our dysfunctional labor market are sharply skewed toward the highly educated. Baum and McPherson argue that greater investment in the postsecondary institutions that educate most low-income and marginalized students will have a bigger impact than just getting more students from these backgrounds into the most prestigious colleges and universities.While the need for reform extends far beyond our colleges and universities, there is much that both academic and government leaders can do to mitigate the worst consequences of America's deeply seated inequalities. This book shows how we can address the root causes of social injustice and level the playing field for students and families before, during, and after college.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: