Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeckman, Sherry L.
TitelBlack Space.
Negotiating Race, Diversity, and Belonging in the Ivory Tower.
QuelleNew Brunswick, NJ: Rutgers University Press (2022), 204 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheThe American Campus
BeigabenTabelle 1
ZusatzinformationTitelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-1-978822-53-5; 9781978822566
DOI10.36019/9781978822566
SchlagwörterBildung; Erziehung; Kultur; Forschung; Sozialer Faktor; Identität; Ethnizität; Architektur; Bildung; Diskriminierung; Elite; Erziehung; Forschung; Identität; Indianer; Musik; Nationalismus; Student; Ungerechtigkeit; Rassismus; Ethnologie; Kunst; Kultur; College; Ethnische Identität; Hochschulbildung; Indigenes Volk; Unterstützung; Ablehnung; Ethnizität; Campus; Vielfalt; Minderheit; College; Ablehnung; Inklusion; Kunst; Musik; Ungerechtigkeit; Diskriminierung; Elite; Ethnische Identität; Nationalismus; Rassismus; Ethnologie; Architektur; Harvard-Universität; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Campus; Hochschulkultur; Unterstützung; Vielfalt; Minderheit; Afroamerikaner; Asiat; Indianer; Indigenes Volk; Nordamerikaner; Schwarzer; Student; Weißer
AbstractProtests against racial injustice and anti-Blackness have swept across elite colleges and universities in recent years, exposing systemic racism and raising questions about what it means for Black students to belong at these institutions. In Black Space, Sherry L. Deckman takes us into the lives of the members of the Kuumba Singers, a Black student organization at Harvard with racially diverse members, and a self-proclaimed safe space for anyone but particularly Black students. Uniquely focusing on Black students in an elite space where they are the majority, Deckman provides a case study in how colleges and universities might reimagine safe spaces. Through rich description and sharing moments in students' everyday lives, Deckman demonstrates the possibilities and challenges Black students face as they navigate campus culture and the refuge they find in this organization. This work illuminates ways administrators, faculty, student affairs staff, and indeed, students themselves, might productively address issues of difference and anti-Blackness for the purpose of fostering critically inclusive campus environments.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: