Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Ye; Chen, Xinrong
TitelApplication-Oriented Higher Education.
A Comparative Study between Germany and China. 1st ed. 2022.
QuelleSingapore: Springer Nature Singapore (2022), XVI, 148 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEast-West Crosscurrents in Higher Education
BeigabenIllustrationen 34
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-19-2647-1; 9789811926464; 9789811926488; 9789811926495
DOI10.1007/978-981-19-2647-1
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Hochschulbildung; Internationale Erziehung; Hochschulbildung; Hochschulsystem
AbstractThis book investigates the higher education system in Germany and China, and analyzes the differences between academic higher education and application-oriented higher education. It explores the past, present, and future of application-oriented higher education in these two countries, and discusses the advantages and disadvantages of this type of education. Using multiple data collection methods across case studies and student questionnaires, it demonstrates the necessity of a dual track higher education system based on separate entrance test and admission system to tertiary-level education, which ensures that students have transitional options. Further, it highlights the improvement of teaching quality and student satisfaction with application-oriented higher education and concludes that the international perspectives from higher education should be considered as one of the most significant methods of educational strategies. Contents: 1. Introduction -- 2. Higher Education System in Germany and China -- 3. Conceptual and Theoretical Frameworks for Application-Oriented Higher Education -- 4. Application-Oriented Higher Education in Germany -- 5. Application-Oriented Higher Education in China -- 6. Methodology -- 7. Results: Empirical Analysis -- 8. Concluding Reflections.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: