Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGardelle, Linda (Hrsg.); Jacob, Camille (Hrsg.)
TitelSchools and national identities in french-speaking Africa.
Political choices, means of transmission and appropriation.
QuelleMilton: Taylor & Francis Group (2020), xii, 205 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePerspectives on Education in Africa Series
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-25662-3; 978-0-367-63467-4; 978-0-429-28894-4; 978-1-000-28166-8
DOI10.4324/9780429288944
SchlagwörterKultur; Afrika; Außenpolitik; Curriculum; Fremdsprachenunterricht; Nation; Nationalbewusstsein; Schulbuch; Schule; Sprache; Sprachunterricht; Politische Einstellung; Sprachpolitik; Kultur; Aufsatzsammlung; Geopolitik; Schulbildung; Schule; Schulbildung; Curriculum; Schulbuch; Sprache; Sprachunterricht; Fremdsprachenunterricht; Außenpolitik; Geopolitik; Kulturelle Beziehungen; Nation; Nationalbewusstsein; Politische Einstellung; Sprachpolitik; Aufsatzsammlung; Afrika
AbstractSchools and National Identities in French-speaking Africa showcases cutting-edge research to provide a renewed understanding of the role of schools in producing and reproducing national identities. Using individual case studies and comparative frameworks, it presents diverse empirical and theoretical insights from and about a range of African countries. The volume demonstrates in particular the usefulness of the curriculum as a lens through which to analyse the production and negotiation of national identities in different settings. Chapters discuss the tensions between decolonisation as a moment in time and decolonisation as a lengthy and messy process, the interplay between the local, national and international priorities of different actors, and the nuanced role of historiography and language in nation-building. At its heart is the need to critically investigate the concept of "the nation" as a political project, how discourses and feelings of belonging are constructed at school, and what it means for schools to be simultaneously places of learning, tools of socialisation and political battlegrounds. By presenting new research on textbooks, practitioners and policy in ten different African countries, this volume provides insights into the diversity of issues and dynamics surrounding the question of schools and national identities. It will be of particular interest to scholars, researchers and postgraduate students of comparative and international education, sociology, history, sociolinguistics and African studies.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: