Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBagoly-Simó, Péter (Hrsg.); Sikorová, Zuzana (Hrsg.)
TitelTextbooks and educational media: perspectives from subject education.
Proceedings of the 13th IARTEM conference 2015, Berlin.
QuelleCham: Springer (2021), XII, 450 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 58
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-80345-2; 978-3-030-80346-9; 978-3-030-80347-6
DOI10.1007/978-3-030-80346-9
SchlagwörterBildungspolitik; Biologieunterricht; Brasilien; Curriculum; Deutschland; Frankreich; Geografieunterricht; Geschichtsunterricht; Kolumbien; Lehrerbildung; Österreich; Physikunterricht; Portugal; Schulbuch; Lehrmittel; Schweden; Zypern; Bildungspolitik; Internationaler Vergleich; Digitalisierung; Schulbuchforschung; Lehrerbildung; Curriculum; Lehrmittel; Schulbuch; Schulbuchforschung; Biologieunterricht; Geografieunterricht; Geschichtsunterricht; Digitalisierung; Physikunterricht; Internationaler Vergleich; Brasilien; Deutschland; Frankreich; Kolumbien; Portugal; Schweden; Zypern; Österreich
AbstractThis book brings together empirical research and conceptual work on textbooks and education media from 13 countries and 17 disciplines. Along with textbook production, usage, and development, it also explores the interconnectedness of (educational) policy and teaching and learning materials. Further, the book offers insights into regional and local discourses (e.g. specific theories of Portuguese- and Spanish-speaking countries as well as Nordic countries, contrasting their theories with international literature), practices, and solutions with regard to teaching selected subjects at the pre-primary, primary, secondary, and tertiary level. This book also discusses the specific combinations of subjects (e.g. Physics, Biology, Geography, Swedish, English) and their subject-specific education (e.g. Physics Education or Didactics). Lastly, it examines the work of a number of early-career researchers, giving them a voice and bringing in fresh ideas currently being developed in various countries around the globe. This proceedings volume will appeal to publishers, subject educators in primary, secondary, and tertiary education, and academic researchers from the fields of textbooks, educational media and subject-specific education. Its international authorship and explicit focus on subject-specific particularities of educational media provide a unique and comprehensive overview.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: