Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChristiansen, René Boyer
TitelLearning resources and massive open online courses-what's going on?
QuelleAus: Bagoly-Simó, Péter (Hrsg.); Sikorová, Zuzana (Hrsg.): Textbooks and educational media: perspectives from subject education. Proceedings of the 13th IARTEM conference 2015, Berlin. Cham: Springer (2021) S. 418-423Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-030-80345-2
SchlagwörterFernunterricht; Lehrerbildung; Lehrmittel; Fernschüler; Schülerverhalten; E-Learning; Lehrerbildung; Schülerverhalten; Fernschüler; Lehrmittel; Fernunterricht; E-Learning; MOOC (Massive Open Online Course)
AbstractThis chapter addresses the issue of learning resources in Massive Open Online Courses (MOOC) at the University College Absalon and explores how faculty teaches within this new format and design. MOOCs date back to 2008. Over time, fundamentally two kinds of MOOCs evolved: cMOOCs and xMOOCs. The latter was influenced by more traditional e-learning courses in distance learning and highlights the concept of massiveness (MOOCs for many) while the first was born from theories of connectivism and emphasizes the importance of collaboration, production, and bringing learners together. This chapter briefly introduces the evolution of MOOCs and then turns to the faculty's views on using learning resources in MOOCs. The chapter concludes by listing relevant issues for further research.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: