Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMai, Linda; Köchling, Alina; Wehner, Marius Claus
Titel"This student needs to stay back".
To what degree would instructors rely on the recommendation of learning analytics?
QuelleIn: SN Computer Science, 3 (2022) 4, S. 1-11
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen; Tabellen; Anhang
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2661-8907
DOI10.1007/s42979-022-01137-6
SchlagwörterDatenerhebung; Learning Analytics; Vorurteil; Bewertung; Datenverarbeitung; Lehrer; Vorurteil; Datenanalyse; Lernerfolg; Datenerhebung; Lernverhalten; Lehr-Lern-Forschung; Schulsystem; Lehrer; Lehrer-Schüler-Interaktion; Lernerfolg; Lehr-Lern-Forschung; Lernverhalten; Lernplattform; Datenanalyse; Analyseverfahren; Bewertung; Vorhersage; Datenverarbeitung
AbstractLearning analytics (LA) systems are becoming a new source of advice for instructors. Using LA provides new insights into learning behaviours and occurring problems about learners. Educational platforms collect a wide range of data while learners use them, for example, time spent on the platform, passed exams, and completed tasks and provide recommendations in terms of predicted learning success based on LA. In turn, LA might increase efficiency and objectivity in the grading process. In this paper, we examine how instructors react to the platform's automatic recommendations and to which extent they consider them when judging learners. Drawing on an adaptive choice-based experimental research design and a sample of 372 instructors, we analyze whether and to what degree instructors are influenced by the provided data and recommendations of an unknown LA system. In a follow-up study with 95 teachers, we describe the differences in the use of data between learners~and the influence of early warning systems. All in all, we show the influence of automatic evaluation on teachers. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SN Computer Science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: