Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHartong, Sigrid
TitelBetween assessments, digital technologies and big data.
The growing influence of "hidden" data mediators in education.
QuelleIn: European educational research journal, 15 (2016) 5, S. 523-536Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
DOI10.1177/1474904116648966
SchlagwörterDatenerhebung; Beeinflussung; Beeinflussung; Bewertung; Bildungspolitik; Datenverarbeitung; Schule; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Datenanalyse; Digitalisierung; Schulentwicklung; Datenerhebung; Schule; Schulpraxis; Schulsystem; Schulentwicklung; Datenanalyse; Digitale Informationsspeicherung; Digitalisierung; Bewertung; Quantitative Daten; Datenverarbeitung; Informationstechnologie
AbstractThe past few decades have witnessed a global enforcement of "governance by data" in education policy, including a significant increase of assessments and quantified evaluation. Within this context, this article focuses particularly on the intensifying evolvement of new (digital) information technologies and "mediated" infrastructures of data flows. The premise is that such technologies and actors of mediation reveal a crucial potential for implementing a new mode of digitalized governmentality in education, which, as "governance by big data", reaches far beyond policy, into educational administration, school practice and individual learning activities. The strategic mediation of (big) data in education (such as that generated through assessments) involves actors, structures and technologies that operate between policy, politics, administration, schools and individuals as well as between data production, consumption and the data itself, for example by applying practices of data visualization or technical data services around software and databases. However, as this article seeks to demonstrate, such mediators comprise various types of actors who operate very differently within the diverse sectors of education policy, indicating a highly ambiguous yet powerful composition of digitalized governmentality. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: