Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelMending the education divide.
Getting strong teachers to the schools that need them most.
QuelleParis: OECD Publishing (2022), 153 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheTALIS
BeigabenDiagramme
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-53455-1; 978-92-64-88989-7; 978-92-64-93331-6
DOI10.1787/92b75874-en
SchlagwörterChancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Digitale Medien; Medienausstattung; Mediennutzung; Chancengleichheit; Lehrer; Qualität; Schüler; Soziale Ungleichheit; Internationaler Vergleich; Lernerfolg; Wirkung; Zugang; Professionalität; Sekundarstufe I; Lehrer; Schüler; Lernerfolg; Lernbedingungen; Sozioökonomische Lage; Internationaler Vergleich; Professionalität; Qualität; Wirkung; Zugang; OECD-Staaten
AbstractTeachers can shape their students' educational careers. Research shows that children taught by different teachers often experience very different educational outcomes. This begs the questions: how are teachers assigned to schools in different countries? And to what extent do students from different backgrounds have access to good teachers? Building on literature identifying the characteristics and practices of teaching that boost student achievement, this report shows how teachers with different characteristics and practices tend to concentrate in different schools, and how much access students with different socio-economic backgrounds have to good teachers. It points out the aspects of different educational systems that influence how teachers are allocated to schools. The report also discusses the consequences that inequitable teacher allocation systems have on students' educational outcomes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: