Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJonson, Jessica L. (Hrsg.); Geisinger, Kurt F. (Hrsg.)
TitelFairness in educational and psychological testing.
Examining theoretical, research, practice, and policy implications of the 2014 standards.
QuelleWashington, DC: American Educational Research Association (2022), viii, 457 S.Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-935302-96-7
SchlagwörterBildungsforschung; Methodologie; Testkonstruktion; Validität; Kulturdifferenz; Depression; Psychologie; Testverfahren; Kultureinfluss; Depression; Gerechtigkeit; Mehrsprachigkeit; Psychologie; Bildungssystem; Validität; Bildungssystem; Interpretation; USA; Behinderung; Personalauswahl; Bildungsforschung; Testkonstruktion; Computerunterstütztes Verfahren; Leistungsbeurteilung; Methodologie; Leistungsmessung; Zugang; Leistungsbeurteilung; Mehrsprachigkeit; Englisch als Zweitsprache; Computerunterstütztes Verfahren; Messverfahren; Technologiebasiertes Testen; Gerechtigkeit; Personalauswahl; Behinderung; Interpretation; Leistungsmessung; Standard; Zugang; USA
AbstractThis book examines scholarship, best practice methodologies, and examples of policy and practice from various professional fields in education and psychology to illuminate the elevated emphasis on test fairness in the 2014 Standards for Educational and Psychological Testing. Together, the chapters provide a survey of critical and current issues with a view to broadening and contextualizing the fairness guidelines for different types of tests, test takers, and testing contexts. Researchers and practitioners from school psychology, clinical/counseling psychology, industrial/organizational psychology, and education will find the content useful in thinking more acutely about fairness in testing in their work. The book also has chapters that address implications for policy makers, and, in some cases, the public. These discussions are offered as a starting point for future scholarship on the theoretical, empirical, and applied aspects of fairness in testing particularly given the ever-increasing importance of addressing equity in testing. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: