Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Liesa Griffin
TitelCurriculum as community building.
The poetics of difference, emergence, and relationality.
QuelleNew York; Bern; Berlin; Brussels; Vienna; Oxford; Warsaw: Peter Lang (2021), x, 217 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheComplicated conversation. 57
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4331-8464-8; 978-1-4331-8464-2
SchlagwörterErfahrung; Gemeinschaft; Gesellschaft; Poststrukturalismus; Soziale Beziehung; Sozialisation; Feminismus; Curriculum; Erfahrung; Fremdheit; Gemeinschaft; Gesellschaft; Interaktion; Lehrer; Lehrplan; Schüler; Schule; Sozialisation; Unterricht; Schulleiter; Poststrukturalismus; Heterogenität; Feminismus; Schule; Schulleiter; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Interaktion; Schüler-Schüler-Beziehung; Curriculum; Lehrplan; Lehrplantheorie; Unterricht; Menschlicher Körper; Fremdheit; Heterogenität
AbstractOur contemporary historical moment is often characterized by social, political, economic, technological, and educational complexities, as well as lived experiences of estrangement, isolation, insecurity, loss, threat, and trauma. Within this difficult context, conventional understandings of community which often rely upon assimilation or exclusion are devoid of hope, and new imaginations of community and community building are needed to cultivate generative, nurturing, sustaining experiences of life together. Through a multi-threaded exploration of the curriculum as embodied and emerging in a living ecosystem, new conceptualizations of community building may emerge. Drawing upon poststructural feminism, poetics, autobiography, and metaphors of the maternal body, this book explores the complicated intersections of difference, embodiment, emergence, and relationality within the curriculum, to reimagine the possibilities of building the other community, one inclusive of difference. Facing the challenges of our time with hope, grace, and creativity, this book is uniquely positioned in a middle space between the theoretical concerns of the academic community and the needs for accessibility by the practitioner within an instructional context. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: