Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHoudé, Olivier (Hrsg.); Borst, Grégoire (Hrsg.)
TitelThe Cambridge handbook of cognitive development.
QuelleCambridge; New York; Melbourne; Port Melbourne; New Delhi; Singapore: Cambridge University Press (2022), xvi, 710 S.Verfügbarkeit 
ReiheCambridge handbooks in psychology
BeigabenIllustrationen; Diagramme; Literaturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-108-42387-8; 978-1-108-43663-2
SchlagwörterArbeitsgedächtnis; Denken; Entscheidung; Entwicklungspsychologie; Kognition; Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Kognitiver Prozess; Langzeitgedächtnis; Neugier; Urteilsbildung; Frühe Kindheit; Säugling; Künstliche Intelligenz; Denken; Eltern; Entscheidung; Entwicklungspsychologie; Kind; Kleinkind; Kognition; Künstliche Intelligenz; Moral; Neurobiologie; Säugling; Evolutionstheorie; Genetik; Hirnforschung; Kognitive Entwicklung; Langzeitgedächtnis; Kognitiver Prozess; Handbuch; Kognitive Kompetenz; Kognitives Lernen; Neugier; Arbeitsgedächtnis; Eltern; Kind; Kleinkind; Kognitives Lernen; Lernprozess; Evolutionstheorie; Genetik; Hirnforschung; Neurobiologie; Mathematische Kompetenz; Moral; Sensumotorik; Einflussfaktor; Handbuch; Junger Erwachsener; Piaget, Jean
AbstractHow does cognition develop in infants, children and adolescents? This handbook presents a cutting-edge overview of the field of cognitive development, spanning basic methodology, key domain-based findings and applications. Part One covers the neurobiological constraints and laws of brain development, while Part Two covers the fundamentals of cognitive development from birth to adulthood: object, number, categorization, reasoning, decision-making and socioemotional cognition. The final Part Three covers educational and school-learning domains, including numeracy, literacy, scientific reasoning skills, working memory and executive skills, metacognition, curiosity-driven active learning and more. Featuring chapters written by the world's leading scholars in experimental and developmental psychology, as well as in basic neurobiology, cognitive neuroscience, computational modelling and developmental robotics, this collection is the most comprehensive reference work to date on cognitive development of the twenty-first century. It will be a vital resource for scholars and graduate students in developmental psychology, neuroeducation and the cognitive sciences. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: