Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMahon, Kathleen (Hrsg.); Edwards-Groves, Christine (Hrsg.); Francisco, Susanne (Hrsg.); Kaukko, Mervi (Hrsg.); Kemmis, Stephen (Hrsg.); Petrie, Kirsten (Hrsg.)
TitelPedagogy, education, and praxis in critical times.
1st ed. 2020.
QuelleSingapore: Springer (2020), xvii, 193 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 2
ZusatzinformationTitelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-15-6925-8; 978-981-15-6926-5; 978-981-15-6927-2; 978-981-15-6928-9
DOI10.1007/978-981-15-6926-5
SchlagwörterBildung; Pädagogik; Führung; Erziehungswissenschaft; Methode; Pädagogische Forschung; Bildungspolitik; Kooperatives Lernen; Lernen; Lehren; Moral; Neoliberalismus; Transformation; Professionalisierung; Internationaler Vergleich; Krise; Kritik; Praxis
AbstractThis book critically explores urgent questions that researchers, educators, and policy makers need to consider and address in order to better our understanding and capacity to transform education. Focusing on areas that underpin the empirical, theoretical, and strategic research of the Pedagogy, Education and Praxis (PEP) International Research Network, it discusses the following topics: the nature of educational praxis; research approaches that facilitate praxis and praxis development; changing cultural, social, political and material conditions affecting the educational practices of teachers; and how good professional practice in teaching, leading, and professional learning are understood and experienced. Presenting findings emerging from the Pedagogy, Education and Praxis research, the book raises new questions and offers new ways of thinking about the identified issues and themes in light of current educational concerns and the prevalence of neoliberal conditions being experienced in educational settings around the globe. It provides supporting evidence and illustrative examples to help readers understand important concepts, situations, and concerns, and brings together intellectual and cultural-historical traditions that, when considered in relation to each other, open up critical opportunities and ideas orienting readers towards future educational transformation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: