Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIngvarson, Lawrence; Schwille, John; Tatto, Maria Teresa; Rowley, Glenn; Peck, Ray; Senk, Sharon L.
InstitutionInternational Association for the Evaluation of Educational Achievement
TitelAn analysis of teacher education context, structure, and quality-assurance arrangements in TEDS-M countries.
Findings from the IEA Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M).
QuelleAmsterdam: IEA (2013), 251 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN90-79549-21-5; 978-90-79549-21-4
SchlagwörterBevölkerungsentwicklung; Chile; Deutschland; Georgien; Kanada; Lehrer; Malaysia; Mathematikunterricht; Norwegen; Philippinen; Polen; Bildungssystem; Schweiz; Singapur; Spanien; Bildungssystem; Lehramtsstudent; Oman; Russland; Thailand; USA; Internationaler Vergleich; Qualitätssicherung; Indikator; Schulstufe; Schulform; Schulstufe; Lehrer; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Indikator; Mathematikunterricht; Bevölkerungsentwicklung; Sozioökonomische Lage; Internationaler Vergleich; Qualitätssicherung; Chile; Deutschland; Georgien; Kanada; Malaysia; Norwegen; Oman; Philippinen; Polen; Russland; Schweiz; Singapur; Spanien; Taipei; Thailand; USA
AbstractThis current report, in portraying various characteristics of teacher education systems, aids interpretation of the individual student-level results and provides information useful for policymakers as they endeavor to increase teacher quality. The report's major results show that countries where future teachers have greater knowledge of mathematics and mathematics teaching pedagogy place greatest emphasis on policies that enable theteaching profession to compete for high-ability secondary school graduates, balance teacher demand and supply, ensure a rigorous system of assessment/accreditation of teacher education programs, and set high standards for entry to the profession (i.e., gaining registration licensing) after graduation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: