Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard
TitelImplementation of formative assessment - effects of quality of programme delivery on students' mathematics achievement and interest.
QuelleIn: Assessment in education, 25 (2018) 2, S. 160-182
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0969-594X; 1465-329X
DOI10.25656/01:17406 10.1080/0969594X.2016.1170665
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-174067
SchlagwörterMehrebenenanalyse; Deutschland; Hessen; Lehrer; Mathematikunterricht; Qualität; Realschule; Schüler; Lernerfolg; Regressionsanalyse; Leistungsbeurteilung; Interesse; Wirkung; Schuljahr 09; Realschule; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Schülerleistung; Feedback; Interesse; Lernprozess; Regressionsanalyse; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Einflussfaktor; Implementierung; Qualität; Wirkung; Mehrebenenanalyse; Deutschland; Hessen
AbstractThe aim of this study was to contribute to the understanding of the effectiveness of formative assessment interventions by analysing how the quality of programme delivery affects students' mathematics achievement and interest. Teachers (n = 17) implemented formative assessment in their ninth-grade mathematics classes and provided their students (n = 426) with written process-oriented feedback. Four feedback characteristics (number of feedback comments, specificity, feedback at self level, social reference norm) and two types of embedment of feedback in the instructional context (focus on feedback utilisation, focus on performance evaluation) were evaluated. Multilevel regression analyses revealed no significant effects of feedback characteristics on interest but negative effects of number of feedback comments and specificity on achievement in mathematics. Positive effects on mathematics achievement and interest were found when feedback was embedded in instruction and had emphasis on feedback utilisation. Students' interest also was affected positively when performance evaluation was stressed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment in education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: