Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuraha, Tetiana; Schneider, Jan; Di Mitri, Daniele; Schiffner, Daniel
TitelAnalysis of the 'D'oh!' moments.
Physiological markers of performance in cognitive switching tasks.
QuelleAus: Laet, Tinne de (Hrsg.); Klemke, Roland (Hrsg.); Alario-Hoyos, Carlos (Hrsg.); Hilliger, Isabel (Hrsg.); Ortega-Arranz, Alejandro (Hrsg.): Technology-enhanced learning for a free, safe, and sustainable world: 16th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2021, Bolzano, Italy, September 20-24, 2021, proceedings : Lecture Notes in Computer Science, 12884. Cham: Springer (2021) S. 137-148
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
DOI10.1007/978-3-030-86436-1_11
SchlagwörterLernbeobachtung; Kognition; Lernprozess; Multimodalität; Sensor; Psychophysiologie; Analyse
AbstractThe link between the body and mind has fascinated philosophers and scientists for ages. The increasing availability of sensor technologies has enabled the possibility to explore this link even deeper, providing some evidence that certain physiological measurements such as galvanic skin response can have in the performance of different learning activities. In this paper, we explore the link between learners' performance of cognitive tasks and their physiological state with the use of Multimodal Learning Analytics (MMLA). We used MMLA tools and techniques to collect, annotate, and analyze physiological data from 16 participants wearing an Empatica E4 wristband while engaging in task-switching cognitive exercises. The collected data include temperature, blood volume pulse, heart rate variability, galvanic skin response, and screen recording from each participant while performing the exercises. To examine the link between cognitive performance we applied a preliminary qualitative analysis to galvanic skin response and tested different Artificial Intelligence techniques to differentiate between productive and unproductive performance. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: