Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFerrer-Fons, Mariona; Rovira-Martínez, Marta; Soler-i-Martí, Roger
TitelYouth Empowerment Through Arts Education: A Case Study of a Non-Formal Education Arts Centre in Barcelona.
QuelleIn: Social Inclusion, 10 (2022) 2, S. 85-94
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2183-2803
DOI10.17645/si.v10i2.4923
SchlagwörterEmpowerment; Soziale Integration; Inklusion; Jugendlicher
AbstractThis article discusses how non-formal arts education attenuates socioeconomic and cultural barriers in a vulnerable context. Although cultural capital has usually been conceived as dependent on high socioeconomic status, we explore the inclusiveness of a project of non-formal education and how it enhances the capacity of youth to achieve empowerment and self-confidence through the arts. We analyse the case study of a non-formal arts educational organisation located in a deprived neighbourhood of Barcelona (Spain) and identify several key factors associated with successful social inclusion and its limitations. We find that the pedagogical processes involved create both learning opportunities and social and interpersonal skills useful for the present and future lives of the young participants. Methodologically, the case study combines non-participant observation of the different activities of the organisation and semi-structured qualitative interviews with young people and educators. The article concludes with some recommendations for considering artistic non-formal education as a tool in any social inclusion agenda.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Inclusion" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: