Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRiesmeyer, Claudia; Zillich, Arne Freya; Naab, Thorsten
TitelEditorial: Digital Child- and Adulthood - Risks, Opportunities, and Challenges.
QuelleIn: Media and Communication, 10 (2022) 1, S. 301-304
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2183-2439
DOI10.17645/mac.v10i1.5461
SchlagwörterSozialisation; Digitale Medien; Medienkompetenz; Medienpädagogik; Medienverhalten; Kind; Erwachsener
AbstractThis thematic issue discusses risks, opportunities, and challenges of digital child- and adulthood based on different theoretical and methodological perspectives. It focuses on three topics: First, the challenges children and adolescents face in developing skills for dealing with promotional content are highlighted. Second, several contributions discuss the actions of parents and instructors and their function as role models for children and adolescents. They outline the tension between the consequences of intensive media use by children and adolescents and a responsible approach to digital media as often demanded by parents and teachers. Finally, the last contribution gives an insight into how the political socialization of adolescents can manifest itself in the digital space. The multi-methodological, multi-perspective, and multi-theoretical contributions of this thematic issue illustrate the intergenerational relevance of digital child- and adulthood.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: