Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enÉgert, Balázs; De la Maisonneuve, Christine; Turner, David
TitelA new macroeconomic measure of human capital exploiting PISA and PIAAC.
Linking education policies to productivity.
QuelleParis: OECD Publishing (2022), 31 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD Economics Department working papers. 1709
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.1787/a1046e2e-en
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Forschung; Methode; Bildungspolitik; Messung; Methode; Bildungspolitik; Bildungsforschung; Humankapital; Empirische Forschung; Messung; Humankapital; PISA (Programme for International Student Assessment)
AbstractThis paper provides a new measure of human capital using PISA and PIAAC surveys, and mean years of schooling. The new measure is a cohort-weighted average of past PISA scores (representing the quality of education) of the working age population and the corresponding mean years of schooling (representing the quantity of education). In contrast to the existing literature, the relative weights of each component are not imposed or calibrated but directly estimated. The paper finds that the elasticity of the stock of human capital with respect to the quality of education is three to four times larger than for the quantity of education. The new measure has a strong link to productivity with the potential for productivity gains being much greater from improvements in the quality than quantity component of human capital. The magnitude of these potential gains in MFP is comparable to a similarly standardised improvement in product market regulation, but the effects materialise with much longer lags. The paper demonstrates through the example of pre-primary education, how to simulate the impact of a particular reform to education policy on human capital and productivity.
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: