Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Alfred Sing Yeung; Standage, Martyn; Hagger, Martin S.; Chan, Derwin King Chung
TitelApplying the trans-contextual model to promote sport injury prevention behaviors among secondary school students.
Gefälligkeitsübersetzung: Anwendung des transkontextuellen Modells zur Förderung von Sportverletzungspräventionsverhalten bei Sekundarschülern.
QuelleIn: Scandinavian journal of medicine & science in sports, 31 (2021) 9, S. 1840-1852
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0905-7188; 1600-0838
DOI10.1111/sms.14002
SchlagwörterFragebogen; Vergleichsuntersuchung; Motivationsforschung; Motivationspsychologie; Verhalten; Lehrer; Schüler; Sportpsychologie; Sportverletzung; Training; Verhalten; Motivationspsychologie; Prävention; Sportunterricht; Verletzung; Fragebogen; Sportpädagogik; Intervention; Schülerverhalten; Lehrer; Schüler; Schülerverhalten; Prophylaxe; Sportverletzung; Verletzung; Verletzungsgefahr; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Training; Intervention; Prävention
AbstractThe current study tested the effects of an intervention based on the trans-contextual model (TCM) on secondary school PE students' sport injury prevention behavior and on theory-based motivational and social cognition mediators. Participants were PE students (N = 1168; Mage = 13.322 +/- 1.045, range = 12-16; female = 51.721%) who participated in a 3-month cluster-randomized controlled trial. Schools were randomly assigned to a treatment group, in which PE teachers received training to be more supportive of psychological needs in teaching sport injury prevention, or a control group, in which PE teachers received no training. Participants completed survey measures of TCM variables and self-reported sport injury prevention behavior at baseline and at 3-month post-intervention follow-up. The proposed TCM model exhibited adequate fit with the data, x2 = 143.080 (df = 19), CFI = 0.956, TLI = 0.916, RMSEA = 0.078 (90% CI = 0.066-0.090), and SRMR = 0.058. We found positive, statistically significant direct intervention effects on changes in perceived psychological need support (beta = 0.064, p = 0.020). We also found positive, significant direct (beta = 0.086-0.599, p ( 0.001) and indirect (beta = 0.002-0.027, p = 0.020-0.032) intervention effects on changes in TCM variables and behaviors to prevent sport injuries. Our findings support the TCM as a useful framework for building an intervention for promoting sport injury prevention behaviors among secondary school students. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scandinavian journal of medicine & science in sports" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: