Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFiori, Federica; Bravo, Giulia; Parpinel, Maria; Messina, Giovanni; Malavolta, Rita; Lazzer, Stefano
TitelA 3-year school-based intervention improved physical fitness and reduced the prevalence of overweight and obesity in Italian prepubertal children.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine dreijährige schulbasierte Intervention verbessert bei italienischen präpubertären Kindern die körperliche Leistungsfähigkeit und vermindert die Prävalenz von Übergewicht und Adipositas.
QuelleIn: Journal of sports medicine and physical fitness, 61 (2021) 12, S. 1682-1689
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4707; 1827-1928
DOI10.23736/S0022-4707.21.12011-0
SchlagwörterLangzeituntersuchung; Vergleichsuntersuchung; Vorpubertät; Belastung; Grundschule; Italien; Kind; Lehrer; Sportmedizin; Übergewicht; Prävention; Sportunterricht; Intensität; Intervention; Vorpubertät; Gesundheitsförderung; Kind; Grundschule; Lehrer; Unterrichtsgestaltung; Physische Leistungsfähigkeit; Adipositas; Gesundheitsförderung; Übergewicht; Bewegungsaktivität; Sportmedizin; Sportunterricht; Effektivität; Belastung; Effektivität; Intensität; Intervention; Prävention; Italien
AbstractBackground: Schools constitute the ideal setting in which children's physical activity, physical fitness, and health status can improve. However, intervention protocols and their effectiveness vary considerably. The purpose of the study was to investigate the differences in physical fitness and overweight and obesity prevalence between children attending structured physical education classes held by a specialized teacher (EXP) or traditional classes of equal duration held by an ordinary teacher (TRAD). Methods: Anthropometric and fitness parameters were assessed in a convenience sample of 12,519 1st grade schoolchildren over 3 subsequent school years. Six field-based tests were used to assess physical fitness. Results: Physical fitness improved more in the EXP group than in the TRAD group, except for flexibility (sit and reach). At the end of the 3rd year, the EXP children performed better than did the TRAD children (P(0.001) in Léger (girls: +34%, boys: +30%), agility shuttle (girls: -10%, boys: -9%), long jump (girls: +9%, boys: +8%), frontal basketball throw (girls: +11%, boys: +10%), and standing balance (girls: +18%, boys: +28%). The prevalence of obesity and overweight was 5% lower in the EXP than in the TRAD group at the 3-year follow-up. Conclusions: The proposed teacher-driven intervention, which was focused on the quality rather than the duration of time spent in the gym during school hours, was effective in improving children's physical fitness. Furthermore, the decrease in the prevalence of obesity and overweight suggests the intervention can improve heavier children's weight status. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports medicine and physical fitness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: