Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSantos, Fernando; Camiré, Martin; MacDonald, Dany J.
TitelProfiling coach openness to positive youth development before, during, and after their participation in a coach education course.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine Charakterisierung der Offenheit von Trainern gegenüber positiver Jugendentwicklung vor, während und nach der Teilnahme an einer Trainerfortbildung.
QuelleIn: The sport psychologist, 36 (2022) 2, S. 128-138
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4781; 1543-2793
DOI10.1123/tsp.2021-0067
SchlagwörterPädagogik; Bildungsauftrag; Einstellung (Psy); Leistungsorientierung; Jugendarbeit; Leistungssport; Pädagogik; Sportpsychologie; Trainer; Weiterbildung; Freizeitsport; Bildungsauftrag; Coaching; Förderung; Konzeption; Förderung; Kinder- und Jugendsport; Leistungssport; Sportpsychologie; Trainerverhalten; Trainer; Fortbildung; Weiterbildung; Coaching; Freizeitsport; Jugendarbeit; Konzeption; Trainingsgestaltung; Zielsetzung
AbstractGiven that coaches who enroll in coach education courses may have diverse levels of openness to learning about positive youth development (PYD), the purpose of this study was to profile coaches' openness to PYD before, during, and after their participation in a coach education course. A multimethod approach that involved field notes, nonparticipant observations, and interviews was used to create three profiles illustrating coaches' varying levels of openness. Participants were three male coaches involved in competitive and recreational youth sport who had been coaching youth for more than 12 years. The profile of Graham represents a coach who was open to PYD. The profile of Fonseca represents a coach who was partially open to PYD. Finally, the profile of Taylor represents a coach who had no openness to PYD. Results are discussed in relation to how performance outcomes remain a high priority in youth sport, compelling some coaches to pay "socially desirable lip service" to PYD without any real intentions to modify their coaching practice. Revised policies and funding models, developed with input from multiple levels of stakeholders in the sport system, may prove useful in inspiring more coach openness to learning about PYD. This study may help further our understanding on how coach educators can use differentiated pedagogical approaches that may help make PYD a worthwhile and tangible objective for coaches who register in PYD coach education courses. Moving forward, future investigations on coach openness could be expanded to other sport contexts and coach development systems. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The sport psychologist" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: