Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGiese, Martin; Ruin, Sebastian; Baumgärtner, Jana; Haegele, Justin
Titel"... and after that came me".
Subjective constructions of social hierarchy in physical education classes among youth with visual impairments in Germany.
Gefälligkeitsübersetzung: "...und danach kam ich". Subjektive Konstruktionen sozialer Hierarchie von Jugendlichen mit visuellen Beeinträchtigungen im Sportunterricht in Deutschland.
QuelleIn: International journal of environmental research and public health, 18 (2021) 20, [16 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1660-4601; 1661-7827
DOI10.3390/ijerph182010946
SchlagwörterUmfrage; Soziale Anerkennung; Soziale Isolation; Emotion; Selbstwertgefühl; Umfrage; Deutschland; Diskriminierung; Sportsoziologie; Schulsport; Sportunterricht; Sehbehinderung; Sportpädagogik; Selbstwertgefühl; Soziale Anerkennung; Inklusion; Diskriminierung; Schulsport; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Sportunterricht; Sehbehinderung; Jugendlicher; Deutschland
AbstractThe aim of this study was to reconstruct subjective constructions of experiences in PE and feelings of being valued within PE classes in Germany by students with visual impairment (VI). Two female and two male students (average age: 19.25 years) participated in the study from the upper level. For the reconstruction of experiences of feeling valued, episodic interviews with a semi-structured interview guide were used. The data analysis was conducted with MAXQDA 2020 based on content-related structuring of qualitative text analysis with deductive-inductive category formation. To structure the analysis, the main category, feelings of being valued, was defined by two poles (positive feelings of being valued as opposed to bullying). As a main finding, respondents primarily reported negative feelings and experiences characterized by instances of bullying, discrimination, and physical and social isolation, perpetuated by both their peers and teachers. In search of a deeper understanding, we identified social hierarchy as an underlying structure determining the students' perceived positioning within the social context and thus directing their feelings of being (de-)valued. It became evident that it is not the setting per se that determined social hierarchy, but that it is more about the concrete manifestation of social hierarchy. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of environmental research and public health" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: