Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Kezar, Adrianna J.; DePaola, Tom; Scott, Daniel T. |
---|---|
Titel | The gig academy. Mapping labor in the neoliberal university. |
Quelle | Baltimore: Johns Hopkins University Press (2019), vii, 247 S. |
Reihe | Reforming higher education: innovation and the public good |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-4214-3270-0; 978-1-4214-3271-7 |
Schlagwörter | College; Neoliberalismus; Arbeitsbedingungen; Arbeitsbeziehung; Arbeitsverhältnis; Teilzeitbeschäftigung; Universität; Hochschulverwaltung; Hochschullehrer; Vereinigung; USA |
Abstract | Contents: Putting the gig academy in context : neoliberalism and academic capitalism -- Employees in the gig academy : insecure, isolated, exploited, and devalued -- Disintegrating relationships and the demise of community -- How employment practices negatively impact student learning and outcomes -- The growth of unions and new broad-based organizing strategies -- Whither the struggle : future trends, policies, and actions. |
Erfasst von | Universitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin |
Update | 2022/3 |