Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLoBue, Vanessa (Hrsg.); Pérez-Edgar, Koraly (Hrsg.); Buss, Kristin A. (Hrsg.)
TitelHandbook of emotional development.
QuelleCham, Switzerland: Springer (2019), xvii, 836 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-17331-9; 978-3-030-17334-0
SchlagwörterKulturdifferenz; Angst; Anpassung; Ausdruck; Depression; Emotion; Emotionale Intelligenz; Empathie; Entwicklungsstörung; Freude; Kognition; Konflikt; Mimik; Psychologie; Schamgefühl; Selbstbewusstsein; Temperament; Verhalten; Wahrnehmung; Wut; Kultureinfluss; Adoleszenz; Jugend; Kindesmisshandlung; Familie; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Angst; Ausdruck; Biologie; Depression; Eltern; Entwicklungsstörung; Familie; Freude; Jugend; Kind; Kindesmisshandlung; Kognition; Konflikt; Mimik; Moral; Psychologie; Schule; Selbstbewusstsein; Temperament; Verhalten; Wahrnehmung; Anpassung; Wut; Handbuch; Eltern; Kind; Schule; Soziales Verhalten; Biologie; Neurowissenschaften; Moral; Neurowissenschaften; Psychophysiologie; Handbuch
AbstractThis handbook offers a comprehensive review of the research on emotional development. It examines research on individual emotions, including happiness, anger, sadness, fear, and disgust, as well as self-conscious and pro-social emotions. Chapters describe theoretical and biological foundations and address the roles of cognition and context on emotional development. In addition, chapters discuss issues concerning atypical emotional development, such as anxiety, depression, developmental disorders, maltreatment, and deprivation. The handbook concludes with important directions for the future research of emotional development. Topics featured in this handbook include: The physiology and neuroscience of emotions. Perception and expression of emotional faces. Prosocial and moral emotions. The interplay of emotion and cognition. The effects of maltreatment on children's emotional development. Potential emotional problems that result from early deprivation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: