Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrand, Charleen; Massey-Allard, Jonathan; Perez, Sarah; Rummel, Nikol; Roll, Ido
TitelWhat inquiry with virtual labs can learn from productive failure.
A theory-driven study of students' reflections.
QuelleAus: Isotani, Seiji (Hrsg.); Millán, Eva (Hrsg.); Ogan, Amy (Hrsg.); Hastings, Peter (Hrsg.); McLaren, Bruce (Hrsg.); Luckin, Rose (Hrsg.): Artificial intelligence in education. 20th International Conference, AIED 2019. Chicago, IL, USA, June 25-29, 2019. Proceedings, Part II. Cham: Springer (2019) S. 30-35
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in computer science. 11626
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-030-23206-1; 978-3-030-23207-8
DOI10.1007/978-3-030-23207-8_6
SchlagwörterKognitiver Prozess; Problemlösen; Lernprozess; Forschendes Lernen; Computersimulation; Mathematisches Modell; Computerunterstütztes Verfahren; Modellentwicklung; Student
AbstractDuring inquiry learning with virtual labs students are invited to construct mathematical models that capture key features of the underlying structures. However, students typically fail to construct complete models. In order to identify ways to support learners without restricting them, [the authors] look at the literature of Productive Failure and Invention activities (often termed PS-I, Problem Solving before Instruction). PS-I activities are designed to facilitate specific cognitive mechanisms that aid learning. This paper seeks to (1) evaluate in what ways PS-I activities compare to inquiry learning, (2) whether students in inquiry learning report similar processes to PS-I, and (3) whether these are associated with better learning. [The authors] begin by synthesizing the two approaches in order to highlight their similarities. Following, [the authors] coded self-reported post-activity reflections by 139 students who worked with two virtual labs. Students reported processes that are typical to PS-I and, out of these, prior knowledge activation was associated with constructing more complete models. Based on this, [the authors] suggest ways to support students in learning from their inquiry. (Orig./DIPF).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: