Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSchwab, Susanne (Hrsg.); Nel, Mirna (Hrsg.); Hellmich, Frank (Hrsg.)
TitelSocial participation of students with special educational needs in mainstream education.
QuelleLondon; New York: Routledge (2019), x, 130 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN0-367-72784-6; 978-0-367-20918-6; 978-0-367-72784-0
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Längsschnittuntersuchung; Vergleich; Freundschaft; Auswertung; Akzeptanz; Soziale Beziehung; Soziale Erfahrung; Akzeptanz; Alltag; Bayern; Belgien; Brandenburg; Deutschland; Diskriminierung; Freundschaft; Griechenland; Grundschule; Kind; Längsschnittuntersuchung; Nordrhein-Westfalen; Norwegen; Österreich; Schüler; Schweiz; Flandern; Behinderung; Internationaler Vergleich; Auswertung; Schulwahl; Vergleich; Ausgrenzung; Kind; Schulwahl; Grundschule; Sekundarbereich; Schüler; Peer Group; Inklusion; Diskriminierung; Migrationshintergrund; Segregation; Migrationshintergrund; Behinderung; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Internationaler Vergleich; Alltag; Ausgrenzung; Bayern; Belgien; Brandenburg; Deutschland; Flandern; Griechenland; Nordrhein-Westfalen; Norwegen; Schweiz; Österreich
AbstractThis book provides deep insight into the social situation of students with different kinds of special needs in various European countries. Research findings concerning students' attitudes towards peers with disabilities, and teachers' feedback on students' social behaviour, are also presented. Full inclusion of students with special educational needs in mainstream education requires equity in each student's chances for academic and social-emotional development, and their participation in society. In the context of inclusive education, it is important to take students' social participation into consideration. Are students with special educational needs (SEN) accepted by their peers? Do they interact with their peers during breaks and classes? Do they have friends, or do they feel lonely in their class? This book seeks to answer such questions, seeing social participation as a crucial ingredient, as well as an outcome, of inclusive education. This topic is critical because many previous studies show students with SEN having a high risk of social exclusion. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: