Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSelwyn, Neil
TitelShould robots replace teachers?
AI and the future of education.
QuelleNewark, Del.: Polity (2019), xii, 145 S.Verfügbarkeit 
ReiheDigital futures series
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-5095-2895-0; 978-1-5095-2896-7
SchlagwörterKünstliche Intelligenz; Neue Technologien; Künstliche Intelligenz; Lehrer; Roboter; Unterricht; Analyse; Digitalisierung; Zukunftserwartung; Lehrberuf; Lehrer; Lernprozess; Unterricht; Digitalisierung; Tutorensystem; Automatisierung; Roboter; Analyse; Zukunftserwartung
AbstractDevelopments in AI, robotics and big data are changing the nature of education. Yet the implications of these technologies for the teaching profession are uncertain. While most educators remain convinced of the need for human teachers, outside the profession there is growing anticipation of a technological reinvention of the ways in which teaching and learning take place. Through an examination of technological developments such as autonomous classroom robots, intelligent tutoring systems, learning analytics and automated decision-making, Neil Selwyn highlights the need for nuanced discussions around the capacity of AI to replicate the social, emotional and cognitive qualities of human teachers. He pushes conversations about AI and education into the realm of values, judgements and politics, ultimately arguing that the integration of any technology into society must be presented as a choice. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: