Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJung, Insung (Hrsg.)
TitelOpen and distance education theory revisited.
Implications for the digital era.
QuelleSingapore: Springer (2019), xi, 122 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSpringerBriefs in open and distance education
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-13-7739-6; 981-13-7739-1
DOI10.1007/978-981-13-7740-2
SchlagwörterGemeinschaftserziehung; Wissen; Evaluation; Vergleich; Medieneinsatz; Mediennutzung; Medientheorie; Erwachsenenbildung; Fernunterricht; Motivation; Theorie; Wissen; Evaluation; Offener Unterricht; Lerntheorie; Digitalisierung; Gemeinschaftserziehung; Vergleich; E-Learning; Offene Erziehung; Lerntheorie; Lernumgebung; Motivation; Offener Unterricht; Digitalisierung; Medientheorie; Fernunterricht; E-Learning; Erwachsenenbildung; Theorie; Online
AbstractThis book explores foundational theories that have been applied in open and distance education (ODE) research and refined to reflect advances in research and practice. In addition, it develops new theories emerging from recent developments in ODE. The book provides a unique and up-to-date source of information for ODE scholars and graduate students, enabling them to make sense of essential theory, research and practice in their field, and to comprehend the gaps in, and need for further enquiry into, theoretical approaches in the digital era. It also offers theory-based advice and guidelines for practitioners, helping them make and justify decisions and actions concerning the development, implementation, research and evaluation of ODE. (DIPF/Orig.) - Contents: 1 Introduction to Theories of Open and Distance Education -- 2 Independent Study, Transactional Distance, Guided Conversation and Adult Learning -- 3 The Industrialization Theory of Distance Education Revisited -- 4 The Theory of Transactional Distance -- 5 Openness -- 6 Connectivism and Networked Learning -- 7 Social Construction of Knowledge and the Community of Inquiry Framework -- 8 Extended Space and Time in E-Education -- 9 The Pedagogy-Andragogy-Heutagogy Continuum and Technology-Supported Personal Learning Environments -- 10 Instructional Design Theory -- 11 Media Theory -- 12 Theories of Motivation in Open and Distance Education -- 13 Conclusion: Linking Theory, Research and Practice in Open and Distance Education.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: