Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFong, Joelle H.; Koh, Benedict SK.; Mitchell, Olivia S.
TitelFinancial literacy and suboptimal financial decisions at older ages.
QuelleFrankfurt am Main: Center for Financial Studies (2019), 63 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCFS Working Paper Series. 630
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:hebis:30:3-515333
SchlagwörterBildung; Grundbildung; Rechenkompetenz; Ökonomie; Erwachsenenbildung; Alphabetisierung; Erwachsener; Rentner
AbstractOver the life-cycle, wealth holdings tend to be highest in the early part of retirement. The quality of financial decisions among older adults is therefore an important determinant of their financial security during the asset drawdown phase. This paper assesses how financial literacy shapes financial decision-making at older ages. We devised a special module in the Singapore Life Panel survey to measure financial literacy to study its relationship with three aspects of household financial and investment behaviors: credit card debt repayment, stock market participation, and adherence to age-based investment glide paths. We found that the majority of respondents age 50+ has some grasp of concepts such as interest compounding and inflation, but fewer know about risk diversification. We provide evidence of a statistically significant positive association between financial literacy and each of the three aspects of suboptimal financial decision-making, controlling for many other factors, including education. A one-unit increase in the financial literacy score was associated with an 8.3 percentage point greater propensity to hold stocks, and a 1.7 percentage point higher likelihood of following an age-appropriate investment glide path. The financial literacy score is only weakly positively linked with timely credit card balance repayment, both in terms of statistical significance and estimate size. (Verlag).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: