Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMcLoughlin, Eilish (Hrsg.); Finlayson, Odilla (Hrsg.); Erduran, Sibel (Hrsg.); Childs, Peter E. (Hrsg.)
TitelBridging research and practice in science education.
Selected papers from the ESERA 2017 Conference.
QuelleCham: Springer (2019), xxxv, 372 S.Verfügbarkeit 
ReiheContributions from science education research. 6
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationTitelbild
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-17221-3
SchlagwörterForschung; Umweltbildung; Wahrnehmung; Digitale Medien; Medieneinsatz; Bildungspolitik; Biologieunterricht; Experiment; Fachsprache; Forschung; Grundschule; Motivation; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Schüler; Schule; Wahrnehmung; Zeit; Hochschule; Bildungspolitik; Entdeckendes Lernen; Leistungsmessung; Triangulation; Schule; Sekundarstufe I; Grundschule; Lehrerausbildung; Schüler; Schülerleistung; Entdeckendes Lernen; Motivation; Praktisches Lernen; Experiment; Forschendes Lernen; Biologieunterricht; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Hochschule; Zeit; Fachsprache; Leistungsmessung; Tagungsbericht; Triangulation
AbstractThis volume presents innovative current research in the field of Science Education. The chapter's deal with a wide variety of topics and research approaches, conducted in a range of contexts and settings. Together they make a strong contribution to knowledge on science teaching and learning. The book consists of selected presentations from the 12th European Science Education Research Association (ESERA) Conference, held in Dublin, Ireland from 21st to 25th August, 2017. The ESERA community is made up of professionals with diverse disciplinary backgrounds from natural sciences to social sciences. This diversity enables a rich understanding of cognitive and affective aspects of science teaching and learning. The studies in this book will stimulate discussion and interest in finding new ways of implementing and researching science education for the future. The twenty-two chapters in this book are presented in four parts highlighting innovative approaches to school science, emerging identities in science education, approaches to developing learning and competence progressions, and ways of enhancing science teacher education. This collection of studies showcases current research orientations in science education and is of interest to science teachers, teacher educators and science education researchers around the world with a commitment to bridging research and practice in science teaching and learning. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: