Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRupp, André A.; Casabianca, Jodi M.; Krüger, Maleika; Keller, Stefan; Köller, Olaf
TitelAutomated Essay Scoring at Scale: A Case Study in Switzerland and Germany.
QuellePrinceton, NJ: Educational Testing Service (2019), 21 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheETS Research Report Series. RR-19-12; TOEFL Research Report. RR-86
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2330-8516
DOI10.1002/ets2.12249
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Reliabilität; Vergleich; Fähigkeit; Testverfahren; Bewertung; Deutschland; Essay; Längsschnittuntersuchung; Schüler; Schweiz; Lehrerbeurteilung; Schreiben; Aufsatz; Computerunterstütztes Verfahren; Fähigkeit; Textproduktion; Vergleich; Reliabilität; Automatische Messung; Sekundarbereich; Lehrerbeurteilung; Schüler; Methodik; Aufsatz; Essay; Textproduktion; Schreiben; Automatische Messung; Computerunterstütztes Verfahren; Bewertung; Deutschland; Schweiz
AbstractIn this research report, we describe the design and empirical findings for a large-scale study of essay writing ability with approximately 2,500 high school students in Germany and Switzerland on the basis of 2 tasks with 2 associated prompts, each from a standardized writing assessment whose scoring involved both human and automated components. For the human scoring aspect, we describe the methodology for training and monitoring human raters as well as for collecting their ratings within a customized platform. For the automated scoring aspect, we describe the methodology for training, evaluating, and selecting appropriate automated scoring models as well as correlational patterns of resulting task scores with scores from secondary measures. Analyses show that the human ratings were highly reliable and that effective prompt-specific automated scoring models could be built with state-of-the-art features and machine learning methods, which resulted in correlational patterns with secondary measures that were in line with general expectations. In closing, we discuss the methodological implications for conducting this kind of work at scale in the future. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: