Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD; Europäische Kommission
TitelSupporting entrepreneurship and innovation in higher education in Italy.
QuelleParis: OECD Publishing (2019), 175 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-44058-6; 978-92-64-69546-7; 978-92-64-87742-9
DOI10.1787/43e88f48-en
SchlagwörterBildung; Bildungsinhalt; Evaluation; Bildung; Finanzierung; Innovation; Italien; Kooperation; Organisation; Steuerung; Strategie; Technologie; Unternehmer; Wissenschaft; Evaluation; Digitalisierung; Qualitätssicherung; Bericht; Anreiz; Bildungsinhalt; Empfehlung; Förderung; Hochschulbildung; Internationalisierung; Förderung; Wissenstransfer; Rahmenplan; Digitalisierung; Steuerung; Technologie; Internationalisierung; Finanzierung; Unternehmer; Hochschulbildung; Wissenschaft; Ökonomie; Anreiz; Bericht; Empfehlung; Innovation; Kooperation; Organisation; Qualitätssicherung; Strategie; Umsetzung; Institution; Italien
AbstractUniversities' entrepreneurship and innovative practices are burgeoning all over Italy. Some of these practices resonate at the international level while others have a local impact. Italian higher education faces some important challenges and actions need to be taken to unleash its full potential. Promoting the entrepreneurial and innovation agenda can help Italy improve the overall performance of the higher education system, and of individual universities, in all regions. The government has started providing a strategic support to engagement, which could catalyse Italy's innovation capacity, human capital endowment, and well-being. This review illustrates policy actions promoting the entrepreneurial and innovative activities in the Italian Higher Education System, and focuses on 11 case study universities. It discusses strategies and practices adopted by Italian higher education institutions to innovate, engage, and generate value for the society and the economy. This review is part of a series of national reports implementing the HEinnovate framework. HEinnovate is a guiding framework that the OECD and the European Commission have developed to promote the "entrepreneurial and innovation agenda" in higher education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: