Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD; Europäische Kommission
TitelSupporting entrepreneurship and innovation in higher education in Austria.
QuelleParis: OECD Publishing (2019), 138 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
BeigabenDiagramme
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-67941-2; 978-92-64-81624-4; 978-92-64-87484-8
DOI10.1787/1c45127b-en
SchlagwörterBildung; Bildungsinhalt; Führung; Forschung; Kompetenzerwerb; Bildung; Finanzierung; Forschung; Führung; Innovation; Kooperation; Österreich; Steuerung; Strategie; Unternehmer; Hochschule; Bericht; Bildungsinhalt; Empfehlung; Förderung; Wissenserwerb; Förderung; Wissenserwerb; Bildungsprogramm; Rahmenplan; Steuerung; Finanzierung; Unternehmer; Ökonomie; Hochschule; Bericht; Empfehlung; Innovation; Kooperation; Strategie; Umsetzung; Institution; Österreich
AbstractThe Austrian higher education system has consistently recognised the need to become more entrepreneurial and innovative with a view to supporting the economic, social and cultural development of the country and its regions. Over the past decades, the government has been implementing a broad reform agenda to provide strategic funding, diversify higher education institutions (HEIs) and promote an allocation of students that improves the quality of services and empowers them vis à vis the future of work and society. This review illustrates policy actions promoting the development of entrepreneurial and innovative activities in the Higher Education System and individual HEIs. In addition, based on information gathered during study visits, the review discusses strategies and practices adopted by Austrian HEIs to innovate, engage, and generate value for their own ecosystems and networks. The review is part of a series of national reports implementing the HEinnovate framework. HEinnovate is a holistic framework that the OECD and the European Commission have developed to promote the "entrepreneurial and innovation agenda" in higher education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: