Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBergseng, Benedicte; Degler, Eva; Lüthi, Samuel
TitelUnlocking the potential of migrants in Germany.
QuelleParis: OECD Publishing (2019), 111 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of vocational education and training
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-77237-3
DOI10.1787/82ccc2a3-en
SchlagwörterAusbildungsplatz; Berufsausbildung; Berufsberatung; Berufsschule; Berufsvorbereitung; Bildungspolitik; Deutschland; Kooperation; Auszubildender; Qualität; Steuerung; Berufliche Integration; Berufsbildung; Bildungspolitik; Flexibilität; Qualifikation; Bericht; Peer Group; Steuerung; Asyl Suchender; Migrationshintergrund; Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufliche Integration; Qualifikation; Ausbildungsplatz; Berufsberatung; Berufsvorbereitung; Duales Ausbildungssystem; Berufsschule; Migrationshintergrund; Bericht; Flexibilität; Kooperation; Qualität; Auszubildender; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Deutschland
AbstractThe German vocational education and training (VET) system is admired around the world for its ability to prepare young people for skilled employment. In Germany, VET smooths transitions into work and is closely aligned with labour market demand. This report focuses on an unprecedented test of the German VET system: how to respond to the significant increase in migrants who arrived in the country in 2015-16. The study explores both the opportunities and the challenges presented by migration. Germany has already devoted significant attention to VET as a mechanism for enabling integration - and for good reason. Work-based learning assists integration because it demonstrably gives learners skills that employers want in real-world settings. The report assesses the barriers faced by learners in their journeys into and through VET, exploring how such challenges can be addressed. In addition, the study looks at system-wide issues in relation to how VET provision and integration policy is governed. Lastly, it explores opportunities for increased flexibility in the German VET system of relevance to all youth at risk of not succeeding in VET. In responding to migrant needs, German VET can become more inclusive without reducing quality. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: