Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Weidner, Verena; Stenzel, Maurice; Haenisch, Matthias; Godau, Marc |
---|---|
Titel | "...like being in a band baby!!!" Postdigitale Semantiken und diskursive Strategien in der Onlinekommunikation um Ableton Link. Paralleltitel: "... like being in a band baby!!!". Postdigital semantics and discursive strategies in the online-communication about ableton link. |
Quelle | Aus: Weidner, Verena (Hrsg.); Rolle, Christian (Hrsg.): Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Practices and Discourses from the Perspective of Music Educational Research. Münster: Waxmann (2019) S. 263-278
PDF als Volltext |
Reihe | Musikpädagogische Forschung. 40 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-8309-4048-7 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-207172 |
Schlagwörter | Digitale Medien; Semantik; Musikpädagogik; Musizieren; Online-Kommunikation; Strategie; Online |
Abstract | The article discusses the construction of meaning in online communication about Ableton Link technology through the lens of sociological systems theory. Link is a technology which allows synchronized collective music making with digital devices (e.g., laptops, tablets, smartphones). The qualitative analysis focuses on press materials as well as on a body of blog articles discussing the impact of Link on musical practice. The results revealed a semantical pattern and discursive strategies which will be discussed in light of post digital culture and economic communication in music education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | Professur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger |
Update | 2020/3 |