Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Perin, Dolores |
---|---|
Titel | Wiley handbook of adult literacy. |
Quelle | Hoboken: Wiley (2019), 616 S.
PDF als Volltext |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 1-119-26137-6; 978-1-119-26137-7 |
Schlagwörter | Kognitive Kompetenz; Alphabet; Schriftlichkeit; Schreib- und Lesefähigkeit; Alphabetisierung; Aufsatzsammlung; Erwachsener |
Abstract | This handbook presents a wide range of research on adults who have low literacy skills. It looks at the cognitive, affective, and motivational factors underlying adult literacy; adult literacy in different countries; and the educational approaches being taken to help improve adults literacy skills. It includes not only adults enrolled in adult literacy programs, but postsecondary students with low literacy skills, some of whom have reading disabilities.(Verlag). |
Erfasst von | Deutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn |
Update | 2020/2 |