Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelThe road to integration.
Education and migration.
QuelleParis: OECD (2019), 138 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of migrant education
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-56977-5
DOI10.1787/d8ceec5d-en
SchlagwörterBildung; Chancengleichheit; Anpassung; Erwartung; Resilienz; Wohlbefinden; Soziale Integration; Bildung; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Erwartung; Flüchtling; Integration; Kind; Lehrer; Motivation; Bildungssystem; Schüler; Bildungssystem; Soziale Integration; Bildungspolitik; Internationaler Vergleich; Migration; Sprachbarriere; Schulerfolg; Wohlbefinden; Anpassung; Förderung; Heterogenität; Sprachförderung; Förderung; Resilienz; Kind; Lehrer; Schüler; Schulerfolg; Motivation; Sprachbarriere; Sprachförderung; Migration; Migrationshintergrund; Sozioökonomische Lage; Migrationshintergrund; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Heterogenität; Integration; Flüchtling; Migrant; OECD-Staaten
AbstractMigration has been at the centre of policy debates across the OECD in recent years. This synthesis report identifies eight pillars of policy-making that the Strength through Diversity project has revealed to be crucial if education systems to effectively support newcomers. For each pillar, the report details a set of principles driving the design and implementation of system-level policies and school-level practices. The eight pillars are: 1. consider the heterogeneity of immigrant populations, 2. develop approaches to promote the overall well-being of immigrants, 3. address the unique needs of refugee students, 4. ensure that motivation translates into a key asset for immigrant communities, 5. organise resources to reduce the influence of socio-economic status on the outcomes of immigrants, 6. provide comprehensive language support, 7. build the capacity of teachers to deal with diversity, and 8. break down barriers to social cohesion while ensuring effective service delivery. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: