Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTomasik, Martin J.; Helbling, Laura A.; Moser, Urs
TitelEducational gains of in-person vs. distance learning in primary and secondary schools: A natural experiment during the COVID-19 pandemic school closures in Switzerland.
QuelleIn: International journal of psychology, 56 (2021) 4, S. 566-576Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-7594; 1464-066X
DOI10.1002/ijop.12728
SchlagwörterBildung; Erziehung; Grundschule; Sekundarbereich; Weiterführende Schule; Schüler; Lernen; Räumliche Distanz; COVID-19; Fernstudium; E-Learning; Leistung
AbstractUsing data from a computer-based formative feedback system, we compare learning gains in the 8 weeks of school closures related to the COVID-19 pandemic in Switzerland with learning gains in the 8 weeks before these school closures. The school performance in mathematics and language of N = 28,685 pupils is modelled in second-order piecewise latent growth models with strict measurement invariance for the two periods under investigation. While secondary school pupils remain largely unaffected by the school closures in terms of learning gains, for primary school pupils learning slows down and at the same time interindividual variance in learning gains increases. Distance learning arrangements seem an effective means to substitute for in-person learning, at least in an emergency situation, but not all pupils benefit to the same degree. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: