Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBores-García, Daniel; Hortigüela-Alcalá, David; Fernandez-Rio, Francisco Javier; González-Calvo, Gustavo; Barba-Martín, Raúl
TitelResearch on Cooperative Learning in physical education.
Systematic review of the last five years.
Gefälligkeitsübersetzung: Forschung zum Kooperativen Lernen im Sportunterricht. Systematische Übersicht über die letzten fünf Jahre.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 92 (2021) 1, S. 146-155
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2020.1719276
SchlagwörterErziehungswissenschaft; Empirische Forschung; Verhalten; Lehrer; Lehrer-Schüler-Relation; Lernen; Lernmotivation; Lernprozess; Motivation; Gruppenarbeit; Gruppenunterricht; Unterrichtsforschung; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Forschungsstand; Kooperation; Literaturübersicht
AbstractPurpose: A systematic review of the research conducted on Cooperative Learning in Physical Education in the last 5 years (2014-2019). Method: Seven databases were used to select those articles that included information on the implementation of Cooperative Learning in the different educational stages. After the exclusion criteria, 15 articles were fully assessed based on eight criteria: (1) year and author; (2) country; (3) number of participants, educational level, and duration of implementation; (4) type of research; (5) curricular content; (6) purpose of the research; (7) most relevant results; and (8) learning environment. Results: Results showed how research focused more on secondary education, mainly in short-term interventions. Most studies used qualitative and/or mixed methods, and dealt evenly with sports, motor skills, and physical abilities, leaving body expression underrepresented. Regarding the goals of the studies, social learning was the most frequently assessed, focusing on motivation, group climate, and teacher-student interaction. Criticisms regarding the shortness of the experiences and their fragmentation can still be considered valid. Conclusion: This review can help researchers and practitioners conduct Cooperative Learning intervention programs in primary and secondary Physical Education. They must be rigorous when they claim that they implement this pedagogical model in schools. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: