Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTilga, Henri; Kalajas-Tilga, Hanna; Hein, Vello; Raudsepp, Lennart; Koka, Andre
TitelOne-year follow-up data on the face-to-face autonomy-supportive intervention program for physical education teachers.
Gefälligkeitsübersetzung: Einjahres-Follow-up-Daten zu dem Präsenz-Interventionsprogram für Sportlehrkräfte über Autonomieunterstützung.
QuelleIn: International journal of sport psychology, 52 (2021) 6, S. 569-572
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-0767; 1147-0767
DOI10.7352/IJSP.2021.52.569
SchlagwörterAutonomie; Handlungskompetenz; Selbstbestimmung; Verhalten; Lehrer; Schüler; Lernmotivation; Schülerorientierter Unterricht; Unterrichtsgestaltung; Sportpsychologie; Sportunterricht; Weiterbildung; Bedürfnisbefriedigung; Effektivität; Intervention
AbstractIn a recent manuscript published in International Journal of Sport Psychology, entitled "Effects of a brief one-day autonomy-supportive intervention on improving basic psychological needs, motivation, and behaviours of physical activity among middle-school students: A multidimensional approach", we reported that a one-day eight-hour Autonomy-Supportive Intervention Program for Physical Education (ASIP-PE) with the aim to increase autonomy-supportive and decrease controlling behaviour of physical education (PE) teachers was effective (Tilga et al., in press) in changing students' perceptions of their physical education teachers' cognitive and procedural autonomy support at a one-month follow-up, compared to control group students. After the intervention, a significant increase was also found in the experimental group students' need satisfaction for autonomy and competence. Also, a significant decrease was found in experimental group students' perceptions of their PE teachers' intimidation and negative conditional regard, and in students' need frustration for autonomy. This letter is to briefly convey additional data regarding the long-term benefits of ASIP-PE now that we have been able to conduct one-year follow-up analyses. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of sport psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: