Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGooding, Anita R.; Mehrotra, Gita R.
TitelInterrupting white supremacy in field education.
Experiences of microaggressions in placement settings.
QuelleIn: Advances in social work, 21 (2021) 2-3, S. 311-330
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-4125
DOI10.18060/24095
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Erfahrung; Feldforschung; Aggression; Erleben; Selbstreflexion; Aggression; Erfahrung; Feldforschung; Praxis; Student; Selbstreflexion; Erleben; Berufliches Selbstverständnis; Soziale Arbeit; Praxis; Ethnische Minderheit; Schwarzer; Student; Weißer
AbstractAs social work's signature pedagogy, field education socializes students into their professional roles as practitioners. However, for students and field instructors of color, racial microaggressions add another dimension to the practice experience. Utilizing findings from a qualitative study exploring the experiences of Black, Indigenous, and People of Color (BIPOC) social work students and agency-based field instructors, this paper highlights experiences of microaggressions in field placement settings. Specifically, BIPOC students and field instructors described being tokenized in agencies, feeling invisible in placement settings, experiencing microaggressions from service users or students, and witnessing microaggressions. Experiences of microaggressions had emotional impacts, and affected participants' sense of professional identity and confidence. Based on findings, we share recommendations for addressing racial microaggressions within social work field education in order to promote racial equity, including: grounding microaggressions in an ecological approach, unpacking the concept of professionalism, and building capacity of field instructors and agencies to respond to racism and microaggressions. Addressing microaggressions in field education is necessary to support BIPOC students in field placements, honor the work and well-being of racialized social workers who serve as field instructors, disrupt white supremacy, and move the social work field forward in regard to anti-racist practice.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: