Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTillotson, Emily; Smith, Susan; Brewer Current, Cheris
TitelWe are what we read.
Assessing bias in the implicit curriculum of a social work program.
QuelleIn: Advances in social work, 21 (2021) 2-3, S. 841-856
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-4125
DOI10.18060/24064
SchlagwörterGender; Curriculum; Literatur; Rassismus; Studium; Soziale Arbeit; Analyse; Bewertung; Vielfalt; Ethnische Minderheit
AbstractA school of social work devised a process to assess the implicit curriculum by auditing the required readings to identify the race and gender of the authors. As a profession, we espouse a strong commitment to social justice and diversity. Yet we know that there are limitations to our objectivity and that auditing is a valuable tool that can reveal biases. The concrete data provided by an audit can help reveal and disrupt entrenched patterns. The audit was conducted by reviewing the syllabi for required BSW and MSW courses. For each text, we collected the names, gender, and race for each author. Across all programs, authors were disproportionately White as compared to the general U.S. population, professional authors, professional social workers, and students in the programs. Similarly, men were over-represented as compared to all of the benchmarks, except for the authors in the BSW program, which was more feminized as compared to the U.S. population. This assessment process adds to the existing toolset by measuring current levels of representation-including over and underrepresentation. It is hoped that auditing will prove an effective tool for doing antiracist and anti-oppressive assessment, however an audit can only reveal where work is needed.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: