Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRiley, Ann T.; Bewley, Kirby; Butler-King, Renea L.
TitelFinding shelter in the storm.
Undoing racism in a predominantly white school of social work.
QuelleIn: Advances in social work, 21 (2021) 2-3, S. 898-919
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-4125
DOI10.18060/24117
SchlagwörterSelbstreflexion; Rassismus; Hochschule; Soziale Arbeit; Forderung; Organisation; Prävention; Kommission; Ethnische Minderheit; Student; Weißer; USA
AbstractThis paper presents the case study of a 100+ year old school of socialwork recently shaken by acts of racial aggression targeted toward our Black/African American community. Following campus incidents that received national attention, minority social work students urged faculty to organize action to voice values of equity andjustice, and to provide an intentional safe space within ourschool. In response, a volunteer faculty committee dedicated themselves to the group's formation and implementation of the Undoing Racism Principles from the People's Institute for Survival and Beyond (PISAB, n.d.), beginning internally and expanding outward. Representing multiple identities and positionalities of power, committee members use these principles to process our privilege. We reflect on our journeys with racism as social work educators and as individuals who are, and have been, influenced by internalized historical and contemporary racism. Guided by Pedagogy of the Oppressed (Freire1970/ 2002) and Critical Race Theory (Sulé, 2020), the praxis of reflecting in-and-on our work has evolved (Schön, 1983,1987). Authors share their personal experiences, professional impacts, and efforts to implement anti-racistpedagogy. Contextual implications for schools of socialwork that aim to become anti-racist within their implicit and explicit curricula are provided by this casestudy.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Advances in social work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: